Bilo da se selite samo u drugi deo grada, iz jednog u drugi grad ili drugu državu, selidba predstavlja jednu od najstresnijih avantura u koju možete da se upustite. Ne samo u smislu nepredviđenih i neželjenih situacija koje mogu da se dogode, već i kada je u pitanju budžet i novac kojim raspolažete.
Iako su neki troškovi neizbežni, apsolutno je moguće uštedeti novac prilikom selidbe. U želji da vam pomognemo da prođete jeftinije, ali i da čitav proces preseljenja protekne u najboljem redu, daćemo vam par saveta. Pročitajte!
#1 Prikupite ponude različitih agencija za selidbe
Ako imate nešto veći budžet, obavezno angažujte profesionalce da vam odrade ovaj zahtevan i stresan posao. Pretražite internet ukucavanjem u Guglu odgovarajućeg upita, na primer: selidbe Beograd preko agencije, ili se raspitajte kod prijatelja da li oni znaju neku agenciju za selidbe u vašem gradu koja je pouzdana, a koja nije skupa.
U nekim slučajevima agencija čak može biti jeftiniji izbor nego da selidbu organizujete i obavljate sami. Pre svega jer od trenutka kada im predate svoje stvari, ljudi koji obavljaju preseljenje preuzimaju svu odgovornost, a agencija koju ste angažovali pokriva sva eventualna oštećenja.
Treba napomenuti da cena za usluga preseljenja zavisi od udaljenosti mesta na koje se selite, količine tovara ili stvari koje treba transportovati do vašeg novog doma, ali i od dodatnih usluga kao što su pakovanje, iznošenje i unošenje predmeta u novi stan. Zato je od velike važnosti da na vreme počnete sa traženjem odgovarajuće firme za selidbu, odnosno sa prikupljanjem ponuda. Što više ponuda pronađete, imaćete jasniji uvid u kojim okvirima će se kretati cena vaše selidbe, tako da je malo verovatno da ćete je preplatiti.
Kada prikupite ponude, dobro ih razmotrite. Često se dogodi da one finansijski najpovoljnije i nisu najbolji izbor. Pogledajte recenzije i šta drugi ljudi koji su koristili usluge agencija od kojih imate ponude imaju da kažu o njima.
#2 Spakujte se sami
Za lokalne, međugradske pa čak i za međunarodne selidbe važi pravilo da će vam većina agencija pored utovara, prevoza i istovara robe koju selite, ponuditi i opciju pakovanja. To će podrazumevati i veću cenu koju plaćate agenciji. Pakovanje stvari može biti proces koji zahteva puno vremena, pa će i radnici iz agencije za selidbe duže morati da rade kako bi upakovali sve predmete koje želite da ponesete u vaš novi dom. Naravno, dodatnu uslugu će i dodatno naplatiti.
Međutim, ako počnete na vreme da se pakujete, možda vam neće biti opterećenje da ovaj posao uradite sami. Ukoliko vam je problem pakovanje nekih lomljivih ili velikih stvari, spakujte one manje predmete i one za koje ste sigurni da ih nećete oštetiti, a ostatak prepustite ljudima koji se profesionalno bave selidbama. Oni će iz iskustva znati kako je najbolje i najlakše upakovati stvari za selidbu. Na taj način možete prilično uštedeti.
#3 Rešite se nepotrebnih stvari
Ako se do sada niste otarasili stvari koje su vam nepotrebne ili ih ne koristite, sada je pravo vreme za to. Verovatno se u vašoj garaži ili u ostavi nalazi veliki broj predmeta koji samo skupljaju prašinu, poput dečijih igračaka koje su sada već vaša deca prerasla ili alata koji više ne koristite. Zašto ih onda ne biste donirali onima kojima su stvarno potrebni ili ih prodali i na taj način smanjili obim inventara koji ćete seliti.
S obzirom da cena selidbe zavisi između ostalog i od količine, odnosno težine stvari, sigurno je da će manji broj predmeta koji treba prevesti smanjiti i troškove. Ovo se posebno odnosi na stvari koje su većih dimenzija i za koje je potrebno napraviti posebnu turu da bi se bezbedno transportovale u vaš novi dom. Osim toga, sredstva koja prikupite prodajom starih stvari možete iskoristiti za selidbu i na taj način dodatno umanjiti izdatak.
#4 Organizujte selidbu u sopstvenoj režiji
Ako možete da se oslonite na porodicu i prijatelje, onda je selidba sopstvenim vozilom ili vozilom prijatelja odlična opcija. U tom slučaju ćete verovatno najviše i uštedeti. Naravno, selidbu je mnogo lakše izvesti ako nemate kabaste stvari koje trebate da prebaciti u novi dom.
Na primer, sigurno je da će vam za krevete, ugaone garniture, ormane ili drugi krupan i luksuzan nameštaj biti potreban kombi ili kamion i ako ih transportujete teško da ćete selidbu moći da uradite u svojoj režiji. Naravno, osim ako neko od vaših prijatelja ne poseduje veliko prevozno sredstvo. U svakom slučaju, sami možete preseliti sve stvari koje staju u auto, a za velike stvari angažovati agenciju, pa ćete platiti manje.
Međutim, treba istaći da postoje određeni rizici ako sami organizujete selidbu, pre svega u pogledu vaše bezbednosti ali i bezbednog prenosa stvari. Ljudi koji se profesionalno bave selidbama sa sobom nose posebne kaiševe, konopce i zatezače kako bi što lakše izneli stvari i osiguralni ih tako da se tokom transporta ne oštete.
Da rezimiramo, usluga selidbe košta, kao i svaka druga usluga ili posao koji neko za vas obavi. Međutim, nije nemoguće uštedeti i smanjiti troškove preseljenja ako se dobro organizujete i sve isplanirate na vreme. Zato pratite ove savete i videćete da će vam biti potrebno dosta manje novca nego što ste planirali da potrošite za selidbu. Detaljnije informacije vezane za selidbe pronađite na ovom linku.