Dugo vremena ste očekivali odlazak na odmor, vodili ste se preporukama prijatelja, porodice i poznanika, međutim šta se događa kada recenzije ne uspeju da ispune vaša očekivanja?
Boravkom u hotelu prilikom godišnjeg odmora ili relaksacionog vikenda naravno da biste želeli imati kvalitetnu uslugu i komfor. Osnovna higijenska pravila koja u hotelima nisu ispoštovana stvoriće u vama frustraciju prilikom koje ćete poželeti momentalno da napustite objekat bez obzira na već izvršenu uplatu. No, da do toga ne bi došlo, kakve sanitarne norme se moraju ispuniti?
Garancija da ste izbrali dobar hotelski objekat jeste njegovo čišćenje i održavanje
Čišćenje hotela znatno je odgovorniji posao od čišćenja bilo kakvih drugih objekata ili sopstvenog doma. Čišćenje i održavanje objekta mora zadovoljiti profesionalne standarde i uključiti profesionalnu opremu i sredstva za to. Od prozračivanja posteljine, zamene higijenskih predmeta, bacanja smeća do dezimfekcije velikog broja površina, prečišćavanja mrlja, obnavljanja zaliha i tako dalje. Prilikom čišćenja i održavanja objekta osobe odgovorne za to ne smeju rušiti privatnost posetilaca, premeštati stvari ili bacati ono što se ne nalazi u kanti a nije usko povezano sa smećem. Savremeni hoteli vode računa o redovnom čišćenju i održavanju objekta kako bi ostavili dobar utisak na goste. U hotelu potrebno je čistiti recepciju, liftove, stepenice, glavnu dvoranu, a posebno restoran i sobe namenjene za goste. Čišćenje i održavanje objekta mora biti temeljno, pa čak i kada su u pitanju nepristupačnija mesta. Mrlje na staklenim površinama, smeće ispod kreveta, uflekana posteljina, prljavština unutar pećnica u restoranu ili pojava buba, smrad u toaletima, nedostatak toalet papira ili pregorele sijalice – glavni su razlozi izostanka posetilaca. Često čišćenje i održavanje objekta uz dobru organizaciju i motivaciju osoblja stvaraće maksimalnu udobnost i lepše uspomene na odmor.
Kada i kako treba čistiti hotelski kompleks
Hotelski kompleks potrebno je čistiti na svakodnevnom nivou. Pre prijavljivanja i nakon odjavljivanja gosta, i to: hemijsko čišćenje tepiha, tapaciranih površina, zavesa, dušeka, prebrisavanje ogledala, dezimfekciju svih podnih površina i kupatila, kao i vršenje dopune sanitarnih proizvoda u čitavom hotelskom kopleksu i čišćenje dekorativnih elemenata.
Kuhinja kao osnova reputacije hotela
Kada je u pitanju čišćenje kuhinje u okviru restoranskog kompleksa hotela, trebalo bi joj pristupati s posebnom pažnjom. Za dobru reputaciju hotela najčešće je zadužena kvalitetna hrana. Niko od gostiju ne želi jesti na loše opranim tanjirima i sa ne dezimfikovanim priborom. Sredstva za čišćenje i dezimfekciju razlikuju se prema površinama, pa se tako uz pomoć medicinskog alkohola mogu prebrisavati bakrene površine u kuhinji, zatim, koristiti posebna sredstva za čišćenje frižidera, šporeta, radne površine, pločica, kuhinjskih aparata i druge opreme. Raspoloženje kuvara biće na boljem nivou ukoliko je njegova radna površina efikasno održavana.
Održavanje hotelskog kompleksa
Radno osoblje zaposleno u jednom hotelu dužno je da ispunjava određene standarde. U elitnim hotelima potrebno je da se vrši održavanje opreme poput kontrolisanja pravilnog rada klima i ventilacionih uređaja, televizije, đakuzija i drugih. Ukoliko postoje kvarovi – u što kraćem roku ih otkloniti. Održavanje objekta podrazumeva zamenu sijalica u svim elementima osvetljenja, postavku čistih peškira u kupatilo, ogrtača, papuča, dopunskih prekrivača i jastuka, vršenje kontrole o količini i nedostatku balzama za kosu, šampona, sapuna, toalet papira i drugog inventara. Provetren prostor koji odiše čistoćom, osveživači u kapatilu, restoranski kompleks koji ima efikasane zaposlenike i veliki izbor obroka privlačiće goste i dopustiti im da imaju adekvatan odmor u prelepoj unutrašnjosti celekupnog objekta.