Zašto muškarci vole automobile tako puno? Zašto imaju više uspeha u polaganju vožnje, zašto su sigurniji i zainteresovaniji? Zašto žene nisu toliko pune samopouzdanja za volanom? Zašto samo ženski deo populacije prate anegdote sa parkinga, polaganja vožnje i generalno saobraćaja? Možda jer vožnja automobila pruža osećaj slobode i dominacije. Automobili su najživlja neživa stvar ikada napravljena. A najvažniji od svih automobila, jer je najbrži i najspecifičniji, je bolid formule jedan, i nema tog muškarca koji bar nekada nije maštao kako seda u bolid.
Oni koji su uspeli da se domognu najvažnije automobilske kategorije za mnoge su besmrtni. A među njima najpoznatiji su vozači koji su pored umeća i ljubavi prema trkanju, ostvarivali i neverovatna rivalstva na stazama.
James Hunt vs. Niki Lauda
Veseo, bujan i razuzdani Englez, protiv rezervisanog i posvećenog Austrijanca, vozili su 1976.godine nezaboravne trke, i bili rivali na stazi, i van nje. Privlačni zbog svojih suprotnosti, i neskrivene netrpeljivosti, bili su mamac za publiku i medije. Te godine Hunt je osvojio prvenstvo, nakon što se Lauda povukao u poslednjoj trci sezone.
O njihovom odnosu snimljen i film “Rush”, jedan od najboljih sportskih filmova, koji virtuozno dočarava svet formule jedan.
Nigel Mansell vs. Nelson Piquet
Sve što je Piquet mogao da uradi da iznervira Mansella, on bi obavezno i uradio, a jednom prilikom mu je čak i ženu uvredio. Nikada pre ili kasnije članovi iz istog tima nisu manje delovali i izgledali kao tim, a ogorčeniji odnos u svetu formule jedan imali su možda samo Prost i Senna. 1986. Piquet je potpisao za Vilijams, uz obećanje čelnika tima da će on biti vozač broj jedan u timu. Samo to niko nije rekao Mansellu, što je za posledicu dalo žestoko rivalstvo, čiji se vrhunac desio 1987.godine, na stazi Silverstoun, u Velikoj Britaniji, trci u kojoj Mansell pokazuje koliko je sjajan vozač postao.
Alain Prost vs. Ayrton Senna
Simbol svih rivalstava u formuli jedan, i simbol rivalstva kao takvog, bili su Prost i Senna. Kontroverzan odnos, kontroverzni sukobi, sudari, saradnja u Meklarenu i kasnije odbijanje da budu u istom timu, obeležili su ove legendarne karijere. Istovremeno su bili na vrhuncu karijera, što je njihov odnos izdiglo iznad svih drugih rivalstava.
Suprostavljeni temperamenti – u jednom uglu imali smo proračunatog, ultra efikasnog i smirenog Francuza, a u drugom impulsivnog Brazilca, spremnog da pobedi po svaku cenu. Dve godine za redom se borba za titulu odvijala direktno između njih dvojice, i u oba slučaja je dolazilo do sudara, nakon kojih ni jedan nije osvajao bodove. Prost je Sennu smatrao odgovornim, i po izlasku iz Meklarena imao je klauzulu sa Ferarijem da Sennu ne smeju dovesti u tim.
Mika Hakkinen vs. Michael Schumacher
Neobično za rivalstva u ovom sportu je da pored netrpeljivost i suprotnog pristupa životu i trkama, je da se rivali međusobno duboko uvažavaju. Ostaće upamćeno kako je na konferenciji za štampu 2000. godine, nakon što je Schumacher posle šest trka bez pobede uzeo pehar u Italiji, i shvatio da se tom pobedom izjednačio sa Sennom, počeo da plače. Hakkinen, koji je trku završio na drugom mestu, i koji je inače, kao i Michael, hladan kao špricer, u tom trenutku grli svog rivala, i moli novinare da im daju pauzu.
Lewis Hamilton vs. Jenson Button
Novije doba u formuli jedan nikako ne uspeva da iznedri rivalstva kakva su nekada postojala. Jedno od onih od kojih se dosta očekivalo je bilo i ovo između Hamiltona i Buttona. Udruženi u Meklarenu mnoge su podsećali na Prosta i Sennu, međutim magija se nije ponovila. Ono što je interesantno za Buttona, šampiona formule jedan, je da kao sedamnaestogodišnjak nije položio vožnju iz prvog pokušaja. Jenson je od svoje osme godine vozio karting, a pre polaganja vožnje odvezao je svega pet časova. U toku polaganja video je priliku da se provuče između dva automobila, i prosto nije mogao da joj odoli, prekoračivši pri tom ograničenje brzine. Nakon toga je imao još jedan čas i polaganje vožnje iz drugog pokušaja je urodilo plodom.