Najnovije vesti predstavljaju udarne informacije koje su od velikog značaja za javnost.
Novinari ovim pričama daju posebnu pažnju, te one zauzimaju udarne pozicije naslovnih strana internet portala. Pored toga, najnovije vesti mogu se prepoznati i po posebnom načinu opremanja – naslovnoj fotografiji, ali i puš-notifikaciji koju čitaoci dobijaju na svojim mobilnim telefonima.
Informacije danas putuju veoma brzo i broj vesti koje novinari pokrivaju je veliki. Ono što je posebno bitno je brzina, te portali koji prvi objave udarnu informaciju uglavnom privuku i najveći broj čitalaca.
Kako su nastale najnovije vesti?
U vreme kada je televizija bila primarni medij način izveštavanja je bio drugačiji, ali je suština ostala ista – doći do podataka prvi i podeliti ih sa publikom.
Najnovije vesti su prvo objavljivane na televiziji. Praksa prekidanja programa i direktnih uključenja rodila se u Americi, a nedugo zatim raširila se po celom svetu.
Ovaj način izveštavanja pratile su mnoge poteškoće. Snimatelji su od studija do terena morali da nose teške kamere. Izveštavanje sa lica mesta nije bilo jednostavno, a tehničke mogućnosti često su određivale brzinu uključenja reportera.
Sa napretkom tehonologije, promenili su se i zahtevi publike. Naime, više nema potrebe da sedimo ispred televizora i gledamo vesti. Najnovije vesti u doba interneta do nas putuju za svega nekoliko sekundi ili minuta.
Koje su najpoznatije najnovije vesti u istoriji?
Na sajtovima velikih medija nalazi se pregršt informacija, dok se one koje spadaju u kategoriju „Najnovije vesti“ pojavljuju i do nekoliko puta dnevno.
Ipak, treba napraviti razliku između informacija koje su bitne samo za užu društvenu zajednicu i onih koje imaju dalekosežne posledice za veliki broj ljudi širom sveta.
Ubistvo Džona Kenedija, sletanje na Mesec i teroristički napad na Svetski trgovinski centar u Njujorku 2001. godine, samo su neke od vesti koje su uzdrmale svet i postavile temelje izveštavanju kakvog ga danas poznajemo.
Najnovije vesti o atentatu na Kenedija transformisale su novinarstvo
Šest sekundi u Dalasu, kada je ubijen predsednik Sjedinjenih Američkih Država Džon Kenedi, iz korena su izmenile medije.
Atentat na Džona Kenedija 22. novembra 1963. godine bilo je događaj za koji novinari nisu mogli da se pripreme. Najnovije vesti pristizale su iz minuta u minut, a reporteri su se u ovakvoj situaciji našli po prvi put.
Medijski haos u Americi trajao je četiri dana, počevši od pucnjave u Dalasu i završavajući sahranom bivšeg predsednika. Glavne američke televizijske stanice od jutra do mraka izveštavale su o tragediji, a i broj reklama bilo je značajno smanjen, dok su ih neki kanali u potpunosti ukinuli.
Bob Šifer, koji je izveštavao o ovom događaju rekao je da je „ubistvo Kenedija postalo šablon za izveštavanje“.
Kako su najnovije vesti o ubistvu Kenedija promenile svet?
U trenutku kada je Bela Kuća potvrdila najnovije vesti o smrti Kenedija, 45,4 odsto američkih domova sa televizorom koristilo je svoje uređaje, pokazali su podaci agencije „Nilsen“.
Sahranu Džona Kenedija i pratilo je 81 odsto američkih domova koji su posedovali televizor, što je jedan od najvećih TV rejtinga u istoriji SAD.
Samo dan pre atentata novine i radio su bili glavni izvori informisanja, ali smatra se da je Amerika tada postala televizijska nacija.
Davne 1950. godine samo devet odsto američkih domaćinstava imalo je televizor, a do 1960. godine ta brojka iznosila je čak 90 procenata.
Najnovije vesti – Budućnost
Nakon ubistva Kenedija, usledili su i drugi događaji i najnovije vesti koje su praćene uživo. Sledeći put kada su mediji toliko posvetili isto toliko vremena emitovanja bez reklama bio je 11. septembra 2001. godine, nakon napada na Svetski trgovinski centar u Njujorku.
Gotovo je sigurno da bi najnovije vesti koje nose toliku važnost danas video daleko veći broj ljudi. Vesti su dostupne svima koji imaju pristup internetu, a udarne informacije iz celog sveta možemo ispratiti gde god da se nalazimo.
Ipak, tehnologija se svakodnevno razvija, te sa sigurnošću možemo reći da ne možemo ni da naslutimo šta nas čeka u budućnosti.