Internet je danas postao sastavni deo naših života. Koristimo ga svakodnevno različite svrhe – da se informišemo, zabavimo, komuniciramo sa drugim ljudima, ali naravno i da kupimo sve što želimo.
S obzirom da većina potrošača provodi dosta vremena online, nije iznenađenje da veliki brendovi izdvajaju ogromne budžete na internet oglašavanje. Međutim, to ne važi samo za velike kompanije, već i za male biznise koji su prepoznali šansu i sve više ulažu u digitalni marketing.
Postoji mnogo razloga zbog kojih se firme opredeljuju za promociju svog poslovanja putem interneta. Mi smo izdvojili neke od najznačajnijih.
#1 Oglašavanje na internetu je brzo i fleksibilno, a rezultati se mogu lako pratiti
Oglašavanje u digitalnim medijima nudi mnoge pogodnosti vašem biznisu, poput trenutnog pristupa prostoru za oglašavanje, klijentima, trenutnog ažuriranja i uređivanja oglasa, ali i praćenja rezultata u realnom vremenu. Takođe možete planirati promociju novih usluga. Umesto da postavite oglas u lokalnim novinama mesec dana unapred i da se pitate da li će ga neko uopšte pročitati, možete pokrenuti online promociju vaše usluge i obaveštenje o njoj samo dan ili sat vremena pre samog događaja.
Osim toga, rezultate oglašavanja i broj pregleda oglasa možete videti trenutno. Možete dobiti detaljnu statistiku koliko ljudi i u kom vremenu klikne na vaš oglas ili uradi neku željenu akciju. Sa takvim informacijama koje su vam na dohvat ruke, možete odmah optimizovati vaš oglas ukoliko nema učinak kakva želite.
Ako tek počinjete sa biznisom mi vam savetujemo da počnete od kreiranja web stranice. Da biste je kreirali i pokrenuli najbolje je da potražite pomoć profesionalaca. U Google pretraživaču jednostavno ukucajte izrada sajtova Beograd i dobićete kontakte firmi koji se bave ovom delatnošću u našoj prestonici. Isto je i za druge gradove.
#2 Možete ciljati publiku
Ukoliko biste pre deceniju ili dve upitali nekog marketinškog stručnjaka da li vaše proizvode možete reklamirati isključivo ženama između 18 i 22 godine, koje pritom žive na određenom geografskom području, najverovatnije biste dobili odgovor da je to nemoguće. Danas, uz pomoć oglašavanja na internetu, ne samo da možete odrediti opseg godina potrošača kojima će se prikazivati vaš oglas, već možete “pucati” i na njihovu zainteresovanost za određenu oblast.
Drugim rečima, alati za oglašavanje na mreži omogućavaju vam da ciljate određenu publiku, sa pojedinačnim karakteristikama koje vas zanimaju. Možete prikazivati željene oglase, tamo gde vi želite i pritom postići daleko bolje rezultate i napraviti veći profit nego da to radite uz pomoć tradicionalnog oglašavanja.
#3 Potrebno je manje novca
Jedna od glavnih karakteristika online oglašavanja je ekonomičnost. Ne morate potrošiti “brdo” novca ili izdvajati ogroman budžet kako bi vaša kampanja bila uspešna. Na primer, izrada web sajtova je daleko jeftinija od većine tradicionalnih načina oglašavanja.
Oglašavanje na internetu je ekonomično i možete tačno odrediti iznos koji želite da potrošite a da pritom imate punu kontrolu nad celokupnom digitalnom strategijom oglašavanja. Uz to, ukoliko želite možete trenutno prilagoditi svoju potrošnju za potrebe oglašavanja. Direktan i trenutan pristup statistici koja je vezana za reklamnu kampanju vam omogućava da sredstva za oglašavanje raspodelite u svakom trenutku onako kako vam najviše odgovara.
#4 Internet marketing je savršen način da ojačate svest potrošača o vašem brendu
Pokretanje online oglašavanja stavlja ime vašeg brenda direktno pred oči klijenata gde god se oni fizički nalazili. Baš kao i radio i TV, vaši digitalni oglasi će stalno biti u vidokrugu potencijalnih kupaca.
Kada se potencijalni potrošači upoznaju sa tim ko ste i šta nudite, oni će početi da prepoznaju vaš brend. Samim tim, veća je verovatnoća da će vam se sami obratiti kada im bude bio potreban neki od proizvoda ili usluga koje nudite. Pored toga, online oglasi i posebno vaš web sajt, generalno jačaju kredibilitet vašeg poslovanja, odnosno firme potvrđujući da je posao kojim se bavite legalan.
#5 Vaši konkurenti se takođe oglašavaju putem interneta
Ukoliko tek pokrećete biznis, nemojte biti iznenađeni što je vaša konkurencija već na internetu. Dovesti kupce na pravo mesto nikada nije bio lak posao a vaša konkurencija već ima svoje klijente. Zato se potrudite da vaše potencijalne kupce inovativnim i originalnim oglasima i pravom reklamnom kampanjom na internetu privolite da vas prate. Potencijalni klijenti nikada neće znati ni da postojite ukoliko im se ne predstavite i stavite vaš oglas ispred njih.
Obezbedite im odlično korisničko iskustvo, ponudite vredne informacije i dajte jasne smernice i pozive na akciju. Ponudite proizvode na akciji, pa čak organizujte i nagradne igre. Na taj način ćete se predstaviti u najboljem svetlu i zadobiti njihovo poštovanje i poverenje.
Internet oglašavanje je od suštinskog značaja za bilo koji biznis danas. Nema sumnje da je to jedan isplativ, efikasan i veoma pogodan metod za promociju poslovanja koji pomaže u povećanju prepoznatljivosti brenda i sticanju poverenja potrošača. Zato, ukoliko niste počeli sa oglašavanjem putem interneta, krenite što pre.