Ko god ima dodira sa poslovima preko interneta je makar jednom do sada čuo za pojam SEO optimizacija. Radi se o pojmu koji se vrlo često koristi, a istini za volju, mnogi baš i nisu upućeni u to o čemu se zapravo radi. Tačnije, precizno određenje ovog pojma znaju naravno ljudi koji su zaduženi za kreiranje tekstualnih sadržaja za različite sajtove, blogove i druge web lokacije. Međutim, neko ko se baš i ne bavi internet marketingom, odnosno internetom uopšte, često može koristiti ovaj pojam u pogrešnom kontekstu.
Nije neobično ni da čujete da je SEO optimizacija sasvim dovoljna za uspešnost jednog web sajta na internetu. Ali oni koji se razumeju u ovu tematiku, samo će se nasmejati, jer je to zapravo samo jedan segment rada na nekom web sadržaju, koji vremenom zaista može i dovesti do odlične pozicioniranosti, ali samo pod uslovom da se dobro ukombinuje i sa svim ostalim „sitnicama“ koje su i te kako bitne najpre za kvalitetan online sadržaj, a zatim i za bolju pozicioniranost tog sadržaja na pretraživačima, što je zapravo i suština.
SEO optimizacija – prilagođavanje sadržaja pretraživačima
Ako bi trebalo što jednostavnije da objasnimo šta je zapravo SEO optimizacija, odnosno Search Engine Optimization, onda bi to bilo prilagođavanje sadržaja pretraživačima.
O čemu se ustvari radi? Zapravo je sve to vrlo jednostavno, ako uzmemo na primer bilo koji tekst sa nekog sajta koji se nalazi na prvoj strani kada u pretraživač ukucamo neki pojam. Ako se našao u samom vrhu prve strane, onda možemo slobodno reći da se radi o sadržaju koji je dobro optimizovan, odnosno na pravi način prilagođen pretrazi. A sve to dalje znači da su i takozvani SEO alati, odnosno alati koji se koriste sa ciljem optimizacije sadržaja, primenjeni u skladu sa pravilima. Upravo to i jeste razlog zbog koga se baš taj sadržaj našao u samom vrhu pretrage za konkretnu reč ili izraz.
Suprotan primer bi bio sajt koji se u okviru konkretne pretrage našao na začelju, odnosno na poslednjoj strani pretrage nakon ukucane željene ključne reči. Za njega se može slobodno reći da je potpuno neprilagođen zahtevima pretraživača, a što dalje znači da SEO optimizacija nije urađena onako kako bi trebalo.
Naravno da se sve to odražava i na uspešnost vlasnika konkretnog sajta. U prvom primeru pozitivno, u drugom negativno. Upravo iz tog razloga i jeste važno da budu primenjena sva pravila koja podrazumeva SEO optimizacija. A da bi to moglo i u praksi da bude izvedeno onako kako je predviđeno, najpre je potrebno da osoba koja je zadužena za pisanje sadržaja za konkretni sajt bude upoznata sa brojnim SEO alatima, odnosno sa pravilima koja optimizacija sadržaja predviđa.
Međutim, da ne bi bilo zabune, mora se naglasiti da sajtovi koji i te kako vode računa o svojoj pozicioniranosti na pretraživačima ne optimizuju samo tekstualni sadržaj. Ono što je korisnicima interneta, odnosno osobama koje posećuju određeni sajt često nevidljivo jeste uticaj koji optimizacija ima i na fotografije, odnosno na različite vrste video i audio materijale koji se takođe dodaju na određeni sajt. Upravo o svemu tome mora da vodi računa vlasnik konkretnog sajta, odnosno osoba koja je zadužena za kreiranje sadržaja na njemu.