http:///www.youtube.com/watch?v=KnltyNbgSu0Termin je smišljen 1985. godine za jednu svetsku izložbu i od tada milioni ljudi pohađaju razne programe za poboljšanje kvaliteta usluge ugostiteljstva.
Početna fraza svih ovih seminara i kurseva je: Gost je kralj. A nastavak su obavezno:
* Skala potreba modernog gosta
* Razumevanje i osećaj dobrodošlice
* Pojednostavljenje plaćanja turističkih usluga
* Bolja online marketing promocija , praćenje tehnoloških sistema
* Sve je u stavu i načinu prilaska – svojim stavom i načinom prilaska ostavljamo bolji utisak na goste, zato se treba obratiti pažnja na govor tela, ton glasa i značenje reči
* Maksimalno unaprediti komunikacijske sposobnosti
* Timski rad je obavezan – članovi tima znaju svoje mesto, dok u isto vreme svi imaju zajednički cilj, svako preuzima odgovornost za svoj deo posla i dolaze do cilja koji je jasan: kvalitetno pružena usluga i obezbeđenje profita.
Kultura timskog rada odražava kulturu institucije.
Standardi kvaliteta turističke usluge su veoma važni.
Potrošači imaju svoja očekivanja.
Autentičnost je obeležje kulture, jedan etno-restoran nikad ne može biti do kraja autentičan ako je udaljen od zemlje porekla.
Napisala: Valentina Branković