Promocija firme je veoma bitan segment njenog poslovanja. Bez dobre reklame ne može da se zamisli marketinška strategija firme. Reklame su svuda oko nas, štampani flajeri i brošure stižu sa dostavom hrane, čekaju nas u poštanskom sandučetu ili na vetrobranu automobila.
Tradicionalni štampani reklamni materijal u obliku flajera, brošura, kataloga još uvek ima vodeću ulogu u promovisanju. Medjutim, savremene marketinške strategije potiskuju tradicionalni štampani reklamni materijal i u prvi plan ističu reklamne banere i bilborde kao reklamni materijal budućnosti.
Reklamni baneri – tradicionalna reklama u svrhu savremenog reklamiranja
Nema boljeg načina za predstavljanje firme, reklamiranje proizvoda ili usluga i promovisanje nekog dogadjaja od reklamnih banera. Odavno se oni vidjaju u svrhe promovisanja, još od ručno ispisivanih poruka i reklama na čaršavima koje su se nekada razapinjali na banderama ili terasama iznad dućana i mehana. Vremenom se shvatio značaj ovog dugotrajnog reklamnog proizvoda, a ulaganja su minimalna. Reklamni baner je dugotrajni promotivni panel namenjen za višekratnu upotrebu.
Uz njega se vrlo lako brendira bilo koji prostor, ne postoje prostorna ograničenja za ovu vrstu reklame, može se videti u holovina, na stepeništu, u konferencijskim salama, ali sve više i u uličnom reklamiranju. Digitalna štampa velikih formata omogućila je izradu ovakvih reklama za različite namene i različite prostore, pa podjednako zastupljeni i u zatvorenom i na otvorenom prostoru.
Na sajamskim, sportskim i kulturnim manifestacijama mogu se videti mnogobrojni reklamni baneri na jednom mestu. Oni su efektan, povoljan i efikasan način na i male firme istaknu svoju reklamu na ovakvim manifestacijama, bez roll-up banera one bi bile prosto nevidljive. Uz banere imaju priliku da na originalan način istaknu svoju promociju i održe se u tokovima savremenog reklamiranja.
Prednost izrade banera na tekstilu
Danas štampa na velikim formatima ima široku primenu, otvorila je mogućnost štampanja reklame na platnima velikih formata u vidu banera za skele koji su postali svojevrsan simbol današnjih gradilišta. Prednost štampe na platnu je što tekstil ima veoma malu težinu u odnosu na sve druge materijale, jednostavno se pakuje i što je fascinantno može da se opere i posluži kao reklama u neke druge svrhe. U zavisnosti od namene baneri se izradjuju na različitim materijalima.
Za unutrašnje banere se koristi tekstil i strech poliester. Za ulične banere je važno da materijal propušta vetar zato se za njihovu izradu koriste poliester mrežastog tkanja ili MASH materijal. Za spoljašnje banere koji se postavljaju na ograde raznih stovarišta i skladišta koristi se tekstilni poliester koji se lako pere i održava. Za spoljašnje reklamne banere jako velikih formata koji se vidjaju na skelama i gradilištima koriste se materijali mrežaste strukture.
Njih karakteriše izuzetna propustljivost vetra, tako materijal štiti baner od mogućnosti da ga vetar pocepa. Najveću efikasnost imaju materijali koji se koriste za banere namenjene i otvorenim i zatvorenim prostorima. Za izradu banera koji se koriste i spolja i unutra namenjeni su PES i MASH materijal.
Različite vrste reklamnih banera
Danas se baneri mogu videti na raznim mestima. U zavisnosti od toga gde se postavljaju razlikuju se ulični baneri, viseći baneri, baneri za ograde, baneri za bandere, baneri za skele, prekrivke za senzomatike, paletni baneri. Ulični baneri spadaju u najkorisnije reklame zato što reklamu šalju širokoj javnosti. Privlače pažnju svih prolaznika, ne samo pešaka, već i putnika i vozača. Štampaju se na velikim formatima pa su vidljivi sa velike udaljenosti. Dok na ulicama dominiraju ulični baneri, za zatvoreni prostor su najbolji viseći baneri.
Oni se štampaju digitalnom sublimatik štampom koja pruža mogućnost vernog prikaza slike, brenda, proizvoda ili poruke koju želite da pošaljete. Viseći baneri se štampaju na tekstilu, obradjuju se termički pa nemaju porube. Kače se vrlo lako za sistem koji je montiran na plafon uz pomoć PVC sajli ili klik lajsni. Izrada banera za ograde je vrlo povoljna zato oni imaju sve veću primenu. Ne može da prodje sportska, kulturna ili muzička manifestacija bez banera koji se vidjaju na ogradama. Koriste se i u komercijalne svrhe za reklamiranje skladišta, stovarišta, terena.
Njihova namena je višestruka. Baneri za ograde odlično ističu reklamu ali se i koriste da se iza njih sakrije ono što prolaznici ne treba da vide. Tekstil poliester na kome se štampa ova vrsta banera se ne gužva, lako se održava i osvežava jednostavnim pranjem u mašini. Štampa je na tom materijalu izuzetno postojana i otporna na sve spoljašnje uticaje. Najveću pažnju prolaznika privlače fasadni baneri, zbog ogromnog formata na kome se štampaju. Fasadni baneri se štampaju na tekstilnom materijalu PES koji je lakši od PVC materijala a izuzetno izdržljiv i postojan pa jednom postavljena reklama dugo može da traje.