U poslednje vreme sve se veći značaj pridaje očuvanju životne okoline, moralo je doći do velikih prirodnih katastrofa, koje su sve češće, gotovo svakodnevne, pa da čovek shvati da se sa prirodom ne može igrati, da je ona neumoljiva i da je krajnji čas da se podigne svest o tome da čovečanstvo mora da štiti prirodu, a ne da je eksploatiše.
U cilju zaštite i očuvanja prirode i njenih resursa, podiže se svest o upotrebi prirodnih, eko razgradivih materijala u svim oblastima gde je to moguće, posebno je važno da se oni upotrebljavaju za predmete koji se svakodnevno koriste, a posle upotrebe bacaju kao što su kese, boce, kutije. Domaćinstva su veliki zagađivači, ali ništa manji nisu i firme. U domaćinstvu domaćin i domaćica brinu o zdravlju svoje životne okoline, u firmi se o tome brinu menadžeri na različitim poslovnim planovima. Bitna karika u svakoj firmi je da se i u oblasti marketinga vodi briga o eko svesti, tako što se biraju poslovni pokloni od ekološki održivih materijala, na taj načih se poslovnih partnerima, saradnicima i zaposlenima ukazuje na važnost očuvanja životne sredine.
Poslovni pokloni od ekoloških materijala
U oblasti marketinga, reklamiranja i prezentacije, u poslednje vreme se nameće trend da više na prvom mestu nije samo briga o jačanju, unapređenju i očuvanju poslovnih veza, već da u korak sa tom brigom ide i briga o okolini, kako poslovnoj tako i životnoj. Razvila se svest o tome da zdravi i održivi poslovni odnosi treba da se razvijaju u zdravom i održivom okruženju. Poslovni poklon je najbolji način da se u poslovnom svetu iskaže uvažavanje, poštovanje i važnost poslovne saradnje, njeno jačanje, unapređivanje, ali i održivost. Sve češćom upotrebom ekoloških poslovnih poklona, sam čin poklanjanja dobio je novu, višu dimenziju u kojoj se ukazuje na značaj darivanja i vezivanja, ali i zdravog čuvanja te veze. Ekološki materijali su sve više dostupni i svakodnevno se povećava broj eko proizvoda koji se koriste u svrhu poslovnih poklona.
Kako odabrati eko poklon?
Podizanje ekološke svesti na radnom mestu polazi od nadredjenog, što znači da su šefovi, menadžeri, direktori i vlasnici firme ti koji treba da podstiču razvoj eko svesti kod zaposlenih. Najlakši način da se dopre do zaposlenih, na ovom planu, je da im se stvori zdravo okruženje, pritom se ne misli samo na prostor i nameštaj u tom prostoru, već pre svega na pribor, posebno na kancelarijski pribor. Nadredjeni treba da koriste svaku priliku da motivišu zaposlene, motivacija ne treba da bude uvek novčana ili statusna, dovoljno je simboličnim poklonom pokazati radniku da on ima značajno mesto u lancu poslovanja. Sigurno će svakog radnika obradovati eko notes ili beležnica, eko šolja za kafu ili termos boca za biće, takvim poklonom se ostavlja jasna poruka da su rezultati mnogo efektivniji ukoliko se posvećeni rad osveži pauzom za kafu, a kafa popije iz šolje koja je najbolji mogući izbor po zdravlje okoline zato što je od ekoloških materijala. Ukoliko se sve lepo spakuje u torbu od bio razgradivog platna ili papira i doda još neka olovka od plute, držač za telefon od bambusa u kombinaciji sa punjačem, organizator ili stoni kalendar od bambusa, nepogrešivo imate najbolju moguću kombinaciju za poslovni poklon.