Pri poseti bilo kom malo bolje opremljenom hotelu čini nam se kao da sve funkcioniše besprekorno, ali istina je da je potrebno mnogo vrednih i “nevidljivih” ruku koje se staraju za to.
Osim recepcionara koji vas dočekuje i šankera u hotelskom baru, tu su još na desetine zaposlenih koje će očistiti vašu sobu dok ste odsutni, diskretno dopuniti švedski sto hranom u toku doručka ili dostaviti room service ispred vaših vrata, a da ih i ne primetite. Uz cenu hotela dolaze profesionalnost i ta anonimnost koja mnogima prija i zbog koje su spremni da plate više za bolji hotel.
Kao i u svakoj profesiji, i u hotelijerstvu postoje tajne poznate samo insajderima, a u ovom blogu vam osoblje otkriva 10 zanimljivosti o svom poslu koje verovatno niste znali.
1. Nisu svi toalet papiri isti
Zaposleni znaju tačno koji brend toalet papira ide u standardne, a koji u luksuzne sobe. Deblji, troslojni papir sa diskretnim mirisom koristi se u apartmanima i luksuznijim hotelskim sobama, dok je za obične sobe predviđen osnovni dvoslojni. Gosti to možda neće primetiti svesno, ali će im ukupni doživljaj toaleta biti bolji.
Hoteli stvarima kao što su salvete, sapuni i toaletni papiri posvećuju veliku pažnju. Jednostavno moraju, kako bi bili u stanju da ispune očekivanja ogromnog broja gostiju. Zato im je posebno značajna kvalitetna veleprodaja papirne galanterije i saradnja sa pouzdanim dobavljačima iste.
2. Peškiri koje nikad ne koristite su tu da lepo izgledaju
Veliki beli peškiri koji stoje savijeni na polici ponekad su tu samo da bi soba izgledala „bogatije“ i bolje opremljeno. Najčešće nikada ni ne dođu na red da se koriste jer se ostali peškiri u sobi redovno menjaju, ali njihovo prisustvo gostima podsvesno govori da su na mestu koje brine o njihovom ugođaju.
3. Ponekad ćete dobiti bolju sobu ako ste fini
Recepcioneri često imaju mogućnost da unaprede smeštaj gostu i premeste ga u bolju sobu bez doplate. Ako ste ljubazni, nasmejani i ne pravite probleme istog trenutka kada ste ušli u hotel, šanse za free upgrade se znatno povećavaju.
Naravno, nemojte se razočarati ako se ovo ne desi, možda u tom trenutku jednostavno ne postoji nijedna slobodna soba.
4. Hotel zna kada kradete
Zaposleni brzo primete kada gost redovno uzima sapune i šampone „za poneti“. U redu je ako to uradite diskretno, ali ako svaki dan nestane po tri sapuna, znaće da pravite zalihe za kuću.
Ruku na srce, nigde ne piše da je to zabranjeno. Potrošni materijali kao što su sapun, šampon i toalet papir ili pak kafe i čajevi jesu nešto što je namenjeno za goste i hotel ne može i ne želi kontrolisati njihovu potrošnju. Međutim, ukoliko odlučite da kao suvenir kući ponesete ofinger, šolju ili daljinski od klime, imajte u vidu da će to biti primećeno i prijavljeno čim napustite sobu, a verovatno i direktno naplaćeno sa vašeg računa.
5. Mini-bar ponekad ima skrivene senzore
U nekim hotelima, posebno u inostranstvu, mini-bar ima senzore koji automatski detektuju kada je proizvod pomeren i uračunavaju ga, bez obzira na to da li je otvoren ili ne. Ipak, u većini hotela se račun svodi tek na kraju vašeg boravka, kada zaposleni u hotelu jednostavno provere stanje u frižideru.

6. Savršeno namešten krevet ima tačan broj „koraka“
Postoji procedura za nameštanje hotelskih kreveta i ona uključuje konkretan broj poteza. Na primer, 8 pokreta za zatezanje čaršafa, 3 za jastuke. Sve je standardizovano, da bi se obuka i posao zaposlenih olakšali, a kako bi svaki gost imao isti utisak savršenstva.
7. Sobe se ne zaključavaju dok se čiste
Većina hotelskih soba ostaje otključana dok ih čistačice sređuju, a ponekad čak i širom otvorenih vrata. Razlozi su praktičnost i brzina, ali to znači i da gosti koji se nađu na spratu u trenutku čišćenja mogu baciti pogled u vašu sobu. Čuvajte vredne i sitne stvari dalje od ulaznih vrata i na skrovitim mestima. Hotelski sef je uvek dobra opcija.
8. Najčešće zaposleni dele bakšiš između sebe
Mnogi gosti misle da sobarice neće uzeti bakšiš ako ga ostave, ali istina je da većina hotela ima sistem podele između osoblja. Vaš novac neće uzeti jedna osoba, već će ga možda podeliti tri ili četiri osobe iz iste smene.
9. Skuplje sobe nisu nužno tiše
Često su najluksuznije sobe bliže liftu, restoranu ili lobi baru, jer gosti vole da im sve bude na dohvat ruke. Ipak, to znači i više buke. Ako vam je mir prioritet, bolje je da pri rezervaciji odmah tražite sobu u manje prometnom delu zgrade.
Zanimljivo je da neki gosti svesno biraju i najmanje hotelske sobe, ne zato što ne mogu da priušte veću, već zato što im prija osećaj kompaktnog i intimnog prostora, pogotovo kad znaju da će u sobi provesti minimalno vremena.
10. Hotelske zavese gotovo nikada nisu potpuno čiste
Iako posteljina, jastuci i peškiri prolaze kroz stroge higijenske kontrole, zavese u hotelskim sobama se često peru samo jednom ili dvaput godišnje. Osim ako neko konkretno ne prijavi da su prljave ili mirišu čudno.
Da li su vas iznenadile ili ste već bili upoznati s ovim hotelskim tajnama?