Digitalizacija u svim industrijskim sektorima: Kako su velike kompanije usvojile nove tehnologije

Digitalno doba u kojem živimo ne prestaje da evoluira, a brz tempo promena zahteva od svih kompanija da se prilagode – u suprotnom će biti istisnute sa tržišta. Najnovije istraživanje kompanije Dell pokazalo je da čak 95% korporacija podbacuje u pogledu implementiranja novih tehnologija i transformacija radnih mesta, čime gube na konkurentnosti. Okviri ovog neuspeha su još širi, uzimajući u obzir da se tim propuštaju i nove mogućnosti optimizacije troškova kakve zahteva 21. vek, kao i prilike za privlačenje novih klijenata i mušterija čiji su se profili potrebe znatno promenili.

Ipak, neke od kompanija uspevaju da prate korak s vremenom i inovacijama olakšaju svakodnevnicu konzumentima, ostvarujući veći profit i celokupno bolje poslovanje.

 Telenor i Smart City Challenge

U saradnji sa investicionim fondovima Start Labsi SC Ventures, Telenor je organizovao takmičenje Smart City Challenge sa ciljem kreiranja tzv. “pametnih gradova” u Srbiji.

U pitanju su bile grupe takmičara koje su radile na mobilnim aplikacijama koje bi transformisale naš životni prostor. Radi se o optimizaciji postojećih procesa i ekološkom pristupu postojećih resursa, bilo da je reč o ekonomičnom implementiranju solarnih ploča ili poboljšanju načina odnošenja smeća uz pomoć tehnologije. Pobedu je odneo tim koji je osmislio pametnu presu za reciklažu, imajući u vidu ekološku održivost gradova.

Telenor je definitivno jedna od kompanija koje umeju da prepoznaju i iskoriste potencijale tehnologije, kao i da uključe zajednicu u proces. Takođe rade na pospešivanju postojećih tehnologija: ove godine, kompanija ulaže čitavih 30 miliona evra za još bržu mrežu i veću pokrivenost 4G signalom. Uz to, Telenor banka je prva mobilna banka u regionu gde se apsolutno sve odigrava preko mobilne ili veb aplikacije, uz jasna uputstva za korisnike.

Digitalizacija

 Fintech: banke koje idu u korak s vremenom

Finansijska tehnologija ili fintech podrazumeva implementaciju novih tehnologija radi pružanja boljih finansijskih usluga. Najčešće se ovakva rešenja oslanjaju na pametne telefone i korisne aplikacije koje skraćuju put plaćanja i primanja uplata, svodeći ih na svega par klikova. I banke u Srbiji prepoznale su koliko je važno držati korak s vremenom.

Societe Generale banka je prva istupila da reši ovaj problem pravnog položaja freelancer-a u Srbiji, uz tehnologiju. U martu prošle godine, započeli su stratešku saradnju sa ICT Hub-om. Banka je najpre organizovala okupljanje koje je trebalo da posluži kao začetak dijaloga o tehnološkom preduzetništvu u Srbiji i mogućnostima razvoja fintech-a na ovim prostorima. Oko godinu dana kasnije, na videlo su izašli rezultati istraživanja u vezi sa demografijom srpskih freelancer-a i problemima sa kojim se susreću, a ponuđeno je rešenje u vidu SINHRO paketa, tj. E-banking aplikacija sa mnogim pogodnostima.

Erste banka je prva na tržište Srbije dovela potpuno nov način plaćanja računa – fotografisanjem uz pomoć pametnog telefona. Servis “Slikaj i plati” danas je dostupan i za Android i za iOS uređaje, a pored pogodnosti plaćanja, ima i druge funkcionalnosti koje vam mogu značajno olakšati život: detaljni pregled tekućih, kreditnih i štednih računa, menjački poslovi, komunikacija sa bankom, itd.

Nemojmo zaboravitini Wave2Pay aplikaciju koju mogu da koriste svi koji su odabrali Banca Intesa-u. U pitanju je beskontaktno plaćanje direktno sa Android pametnog telefona. To je HCE (Host Card Emulation) tehnologija koja bezbedno skladišti podatke o vašoj platnoj kartici na vašem telefonu. S obzirom na to da prognoze kažu da će broj ovakvih beskontaktnih transakcija do 2017. godine dostići 300 miliona, Banca Intesa je jedna od onih koja aktivno radi na implementaciji novih tehnologija kako bi se korisnicima olakšala svakodnevnica.

Tehnološka transformacija duvanske industrije

Digitalno doba promenilo je ne samo način na koji postepeno menjamo naše gradove, upravljamo finansijama ili komuniciramo, već i našu svakodnevnicu i navike, iz korena. Komuniciranje se svelo na kuckanje ili slanje videa preko različitih aplikacija, a foto albume smo zamenili društvenim mrežama. Izgleda da je i duvanska industrija na pragu transformacije: kompanija Philip Morris najavila je radikalno novi pravac razvitka svog poslovanja – ka budućnosti bez dima.

U Japanu je 2014. godine kompanija lansirala uređaj za konzumaciju duvana po imenu IQOS koji je zasnovan na heat-not-burn tehnologiji. U IQOS se stavljaju specijalizovane duvanske patrone koje uređaj zagreva samo do određene temperature, ne sagorevajući ih. Ovo oslobađa aromu duvana, a sprečava pojavu klasičnog dima.

Cilj kompanije Philip Morris je da pokrene globalnu tranziciju od konvencionalnih cigareta ka uređajima koji služe za konzumaciju duvana, ali ne emituju dim i predstavljaju bolju alternativu. Očigledno je da kompanija snažno veruje u svoju viziju, s obzirom da od 2008. godine intezivno radi na razvitku i testiranju alternativnih proizvoda za konzumaciju duvana i da je u čitav proces uložila preko 3 milijarde dolara.

Bez ikakve sumnje, tehnologija će nastavljati da menja naše živote, a kompanije, institucije i veliki igrači na tržištu moraju da pronađu način da se prilagode.

http://www.netokracija.rs/ict-hub-societe-generale-115098http://www.netokracija.rs/fintech-hackathon-117074http://www.netokracija.com/erste-mbanking-iphone-20614http://www.netokracija.rs/banca-intesa-internet-transakcije-132609http://www.netokracija.rs/societe-generale-sinhro-131408http://www.netokracija.rs/intesa-wave2pay-aplikacija-125462http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=05&dd=16&nav_id=1261159http://www.kurir.rs/vesti/biznis/2797493/digitalno-doba-velike-kompanije-sad-se-plase-malihhttp://www.mvinfo.hr/knjiga/9788/novo-digitalno-doba-nove-tehnologije-mijenjaju-ljude-drzave-ali-i-kako-cemo-zivjeti-i-poslovati